Citytrip naar Parijs: Dag 1 & 2

Twee weken geleden ben ik samen met mijn vriend vier dagen naar Parijs geweest. Een verre vakantie zat er niet in met ons studentenbudget, maar een citytrip naar Parijs kon gelukkig wel. We hadden prachtig weer, we hebben ontzettend veel dingen bezocht en verder gewoon genoten van de charmante sfeer van Parijs. Tot nu toe was ik alleen nog maar in de winter in Parijs geweest en dan is het al een prachtige stad, maar in de zomer is alles nog veel mooier. Groene bloemen, overal bloemen en planten en een stralend blauwe lucht in plaats van regen en grauw weer. Daar word je vanzelf vrolijk van. We hebben dus een heerlijke tijd gehad. Benieuwd wat we allemaal gedaan hebben? Lees dan verder.

Dag 1 La cité de l’amour
We vertrokken op donderdagmiddag vanuit Aken met de Thalys naar Parijs. We zochten ons plekje in de trein op, lazen wat, staarden wat uit het raam en binnen 2.5 uur stonden we op Parijse bodem. Best wel bijzonder dat je binnen zo’n korte tijd in een hele andere wereld stapt. Vanuit Gare du Nord namen we de metro naar Mama Shelter, ons hotel. Dat hotel had ik gevonden via de blog van Annemerel. Ik stem helemaal in met haar enthousiaste reviews, want was dit een mooi hotel. Super modern, een heerlijke zacht bed, een fijne regendouche en mét pizzeria waar ik een heerlijke quattro formaggi pizza at. Het water loopt me alweer in de mond als ik daaraan terug denk. Hmm.. een echte aanrader! Het was al best laat toen we uit het hotel vertrokken om de stad in te gaan. We slenterden wat over Champs-Élysées en liepen vanuit daar naar de Arc de Triomphe en de Eiffeltoren. Bij de Eiffeltoren hebben we even in het gras gezeten om te genieten van het mooie uitzicht. Recht voor de Eiffeltoren is de plek waar mijn vriend en ik meer dan vijf jaar geleden verliefd werden op elkaar. We waren toen met onze klas een dag in Parijs. Het was hartstikke koud ’s avonds en mijn vriend was zo lief op mijn handen voor me op te warmen. Tsja.. je snapt het al. Onze love story was geboren 😉 We zijn allebei niet zo klef, maar het was toch leuk om nog eens op die plek te zijn. Daarna gingen we terug naar het hotel om meteen in een diepe slaap te vallen. Met koffers slepen en de weg zoeken blijft toch vermoeiend.

Dag 2 Kerkhof & Montmartre
’s Morgens brachten we een bezoek aan het kerkhof Père Lachaise. Een prima plek voor een wandelingetje in de zon, hoe gek het ook mag klinken. Het is er prachtig met het ene rijkversierde graf na het andere. Maar we kwamen natuurlijk voor de beroemde mensen. Mijn vriend wilde graag naar het graf van Jim Morrison, want hij is gek op de muziek van the Doors. Het was even zoeken maar uiteindelijk vonden we zijn graf en ook het graf van Oscar Wilde. Heel interessant om eens te zien.

Daarna namen de metro naar Montmartre. De hele buurt werd overspoeld door toeristen en het was erg warm, maar dat mocht de pret niet drukken. We begonnen moedig aan de klim naar de Sacré Coeur. Het uitzicht bovenaan de trappen was het gelukkig allemaal waard. Zo leuk om over heel Parijs uit te kunnen kijken. De rest van de wijk was ook erg gezellig en de ijsjes waren er erg lekker (altijd een pluspunt!). We liepen een beetje rond, kochten wat lekkere dingen voor het thuisfront en eindigden uiteindelijk op het gras onderaan bij de Sacré Coeur. Daar hebben we wat gelegen en gelezen. Lekker een beetje relaxen. Daar is het immers vakantie voor en het was ook veel te warm om veel te doen. ’s Avonds gingen we weer naar Champs-Elysées, deze keer vroeg genoeg om te kunnen winkelen. De dag ervoor waren de winkels namelijk al dicht. Ik maakte dankbaar gebruik van het feit dat ze in Parijs winkels van Sephora hebben. Ik kocht het Naked 3 palet, oogschaduwbasis van Urban Decay (Best ever!), een fixing spray van Urban Decay en een nagellakje. Spendin’ some money, oh yesss! In de Disney winkel kochten we nog twee leuke mokken en ik kocht ook nog een trui en een tas bij de H&M. Daarna waren we wel weer klaar met winkelen. Ik kan het mijn vriend natuurlijk niet aandoen om urenlang te winkelen. We aten wat bij een Italiaans restaurant en daarna liepen we richting de Seine. Daar hebben we een hele tijd gezeten langs de kant van de rivier. Even de voetjes uit laten rusten van al het lopen en genieten van de warme zomeravond. Hier brachten we de rest van de avond door. Ik vind het fijn om niet alleen naar typische toeristenattracties te gaan, maar ook gewoon ergens te zitten en de gewone inwoners van de stad te bekijken. Dan voel je, je veel meer deel van de stad. Als een echte Parisienne.. haha, just kidding 😉

De twee andere dagen komen later online. Anders wordt het een veel te lang verslag. Stay tuned als je meer wilt lezen over lovely Paris!