Boedapest in 2 dagen

Mijn trouwe lezers, voor zover ik die heb, zal het wel opgevallen zijn dat ik een tijdje afwezig ben geweest op mijn blog. In die tijd was ik op vakantie in Boedapest om een van de grootste festivals in Europa te bezoeken: Sziget.. en leuk en warm en zonnig en indrukwekkend en mooi en fijn dat het was!

Maar laten we bij het begin beginnen. Op vrijdag 5 augustus werden Filip en ik inclusief veel te zware backpacks op station Venlo gedropt en daar kregen we te horen dat de trein niet vanuit Venlo vertrok, maar vanuit een of ander klein, Duits stationnetje dat net over de grens lag en dat de trein 3 uur vertraging had. Lekker begin van de reis zo, pff. Gelukkig vonden we een groepje gezellige Belgen (mét megafoon met gekke geluidjes, wat een feest..) en nog wat anderen om mee te praten en voor we het wisten was het 12 uur ’s avonds en vertrokken we eindelijk echt richting Hongarije.

Er was muziek en bier aanwezig in onze heuse ‘party- trein’ en er waren genoeg gezellige medereizigers, maar de 20 uur richting station Budapest Nyugati vielen ons toch best zwaar. Slapen gaat namelijk nogal onhandig in zo’n trein en hoe dichter we in de buurt van Boedapest kwamen hoe warmer het werd in de trein. We waren dus allemaal dolblij toen we eindelijk aankwamen in Boedapest en onze benen weer eens konden strekken.

Filip en ik liepen direct naar ons Hostel om even te douchen en zo waren we meteen verlost van onze backpacks. Daarna doken we de eerste beste McDonald’s in, want we hadden teveel honger om naar een leuk restaurant te zoeken. Toen was het toch echt tijd om uit te zoeken hoe de metro in Boedapest werkt en voor we het wisten stonden we op een station genaamd ‘Kálvin tér’. We liepen door gezellige straatjes vol restaurant en straatartiesten, we zagen de Liberty Bridge en allerlei andere toeristische dingen en dat allemaal op teenslippers. Dat hebben we geweten ook, want rond 12 uur ploften we doodmoe en met onwijze pijn aan onze voeten neer op ons hostelbedje

We sliepen heerlijk uit en besloten toen om op zoek te gaan naar een zwembad, want tjonge.. wat was het warm en zonnig! In onze cityguide lazen we dat met buslijn 26 recht voor een prachtig zwembad afgezet zouden worden op het Margit sziget (Sziget betekent eiland in het Hongaars). Die buslijn was echter nergens te vinden en de buschauffeurs weigerden ons ook te helpen, omdat ze geen Engels spraken. We besloten maar lopend naar het zwembad te gaan en toen zagen we dat er werkzaamheden waren aan de brug richting het eiland en daarom reden de bussen niet.. dat hebben wij weer. Het zwembad had 11 baden, het weer was prachtig en ze verkochten er heerlijke hamburgers. Onze dag was kortom weer helemaal goed. ’s Avonds aten we in een restaurantje dichtbij de Liberty Bridge en toen was het weer tijd om terug te gaan naar ons hostel. De dag erna zouden we namelijk vroeg richting Sziget vertrekken om ons tentje op te zetten en het festivalterrein te verkennen. Daarover later meer in een volgende post, anders wordt deze post veel te lang. Stay tuned voor meer Sziget verhalen, dus!

De foto’s in deze post zijn trouwens niet van mezelf, want ik had alleen een wegwerpcamera bij me en die foto’s moeten nog worden ontwikkeld. Als ik de foto’s zal ik ze met jullie delen.. ik beloof het!